تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
8

پیام مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گرامیداشت روز جهانی موزه

  • کد خبر : 54338
  • 26 اردیبهشت 1403 - 22:55

روز جهانی موزه (انگلیسی : (International Museum Day) مناسبتی بین‌المللی است که هر ساله روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه (ICOM) برگزار می‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومی واموررسانه حفاظت محیطزیست هرمزگان ، 
حبیب مسیحی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ضمن تبرییک به مناسبت روزجهانی موزه افزود
موزه‌ها و نمایشگاه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند وبه عنوان مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به‌منظور آشنایی جامعه و ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل‌ها و همچنین زیستگاه‌های طبیعی آن‌ها تأسیس شده‌اند و از طریق نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی که با اهداف خاص برای آنها تدوین می شوند، به تفسیر و شرح جایگاه و اجزای طبیعت می پردازند.
در موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل گونه‌های مختلفی از پستانداران، پرندگان، ماهیان، خزندگان وجود دارد  و علاوه بر آن در این موزه گونه‌های منحصر به فرد استان و ایران،  متنوع، آموزنده و جالب برای عموم مردم جمع‌آوری شده است.
اقدامات این اداره کل در گرامیداشت روز جهانی موزه : 
به همین مناسبت، بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل  با توجه به نقش و اهمیت بی بدیل خود در معرفی و نمایش گونه های ارزشمند تنوع زیستی استان برای عموم برگزار می گردد،  تا علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم های مختلف و گونه های حیات وحش، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی  یادآوری گردد.
علاقمندان و بازدیدکنندگان برای بازدید می‌توانند به ساختمان موزه واقع در بلوار آزادی ، مقابل ساختمان استانداری ، اداره کل حفاظت محیط زیست  از مورخ ۲۹ لغایت ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۲ به آدرس مذکور مراجعه کنند.
 
 

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=54338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.