تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
8

ارتقای تعامل و همکاری بین سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد چابهار در آینده ای نزدیک با انعقاد تفاهم نامه

  • کد خبر : 54303
  • 26 اردیبهشت 1403 - 10:54
ارتقای تعامل و همکاری بین سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد چابهار در آینده ای نزدیک با انعقاد تفاهم نامه

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در  نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران (ISBE2024)- قشم در دیدار با رئیس سازمان منطقه آزاد چابهار از انعقاد تفاهم نامه ای بین این دو سازمان در آینده ای نزدیک خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید حسین حسینی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ظرفیت های بالقوه و بالفعلی در توسعه فعالیت های شیلاتی به ویژه در حوزه های آبزی پروری و صنایع شیلاتی دارند گفت:  خوشبختانه مناطق آزاد تعامل خوبی در این حوزه دارند و می توانند بازخوانی توانمند و کارایی خوبی برای تحقق شعار سال در حوزه شیلات باشند.

وی حوزه های فن آوری، تجارت، پشتیبانی صید و صیادی، سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری را از اهم موارد مطرح شده برای انعقاد این تفاهمنامه خواند.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سواحل مکران در بخش ساخت بنادر صیادی و توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس) و پرورش میگو در سواحل و همچنین صید فراساحلی و صید از سواحل سایر کشورها به نکات مهمی اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این دیدار با اشاره به نقش موثر شیلات در توسعه نوار ساحلی و مناطق آزاد گفت: بدون شک ارتقای تعامل بین سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد چابهار می تواند جهش در  توسعه را ایجاد کند.

دکتر حمیرا ریگی با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی و وجود ظرفیت های ویژه  در سواحل مکران، ادامه داد: آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف با سازمان شیلات ایران برای توسعه فعالیت های شیلاتی همکاری داشته باشیم تا موجب توسعه همه جانبه شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=54303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.