تاریخ : دوشنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۴ Monday, 20 October , 2025
3

رضایت مردم شاخص اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه‌هاست/ خدمت صادقانه اساس حکمرانی کارآمد است

  • کد خبر : 71355
  • 10 شهریور 1404 - 1:08
رضایت مردم شاخص اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه‌هاست/ خدمت صادقانه اساس حکمرانی کارآمد است

جمیله دبیری نیا، استاندار هرمزگان در بیست‌وهشتمین جشنواره شهید رجایی، بر نقش شفافیت، پاسخگویی و رضایت مردم در ارزیابی دستگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش صبح دریانیوز، محمد آشوری تازیانی، افزود: اساس حکمرانی مطلوب، خدمت صادقانه به مردم است و اگر دستگاه‌ها در این مسیر حرکت کنند، امید اجتماعی و سرمایه اعتماد عمومی تقویت خواهد شد.
*ارزیابی دستگاه‌ها بر پایه شاخص‌های واقعی
آشوری تازیانی با اشاره به معیارهای انتخاب دستگاه‌های برتر تصریح کرد: رتبه‌بندی‌ها نشانگر میزان تلاش و مجاهدت دستگاه‌ها در انجام وظایف است و به معنای نادیده گرفتن کوشش سایر دستگاه‌ها نیست.

به گفته وی، این جشنواره فرصتی برای بازاندیشی در روش‌های خدمت‌رسانی و بهبود نظام اداری است.
عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به عملکرد مثبت استان در سالجاری عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال، هرمزگان در حوزه اقتصادی رتبه نخست کشور را کسب کرد و این دستاورد حاصل همگرایی دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و حمایت مردم است.
وی افزود: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز هرمزگان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در حوزه اجتماعی شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۹۳۴ پروژه در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد، اظهار داشت: ارزش این پروژه‌ها ۱۳۱ هزار میلیارد تومان است که نشان‌دهنده عزم جدی دولت و مجموعه حاکمیت در توسعه استان است.
*حکمرانی شفاف و پاسخگو
وی با تاکید بر ضرورت بازطراحی روش‌های مدیریتی و اصلاح ساختارها خاطرنشان کرد: حکمرانی در کشور و استان ما نیازمند بازنگری است. باید به سمتی حرکت کنیم که شفافیت و پاسخگویی در دستگاه‌ها نهادینه شود و رضایت مردم به عنوان اصلی‌ترین شاخص مورد توجه قرار گیرد.

آشوری تازیانی مردم و بخش خصوصی را ضلع اصلی مثلث حکمرانی دانست و گفت: توسعه بدون مشارکت مردم و همگرایی دستگاه‌های حاکمیتی امکان‌پذیر نیست. آنچه ما را در مسیر پیشرفت قرار داده، باور به خدمتگزاری و همراهی مردم بوده است.
*مهارت‌های مدیریتی؛ از شناخت مسئله تا حل آن
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مهارت‌های مدیریتی اشاره و اضافه کرد: یک مدیر موفق باید توانایی شناخت مسئله، مهارت حل مسئله، مدیریت خشم، ارتباط مؤثر و تصمیم‌گیری راهبردی داشته باشد تصمیمات مدیران دستگاه‌ها در نهایت به کیفیت خدمات‌رسانی و تقویت امید مردم منجر می‌شود.
پاسداشت خدمت صادقانه کارکنان دولت
وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای قدردانی از خدمت‌گزاران صادق است و همه دستگاه‌ها باید در مسیر اصلاح رویه‌ها، افزایش بهره‌وری و تقویت سرمایه اجتماعی گام بردارند.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.hormozganeemrooz.ir/?p=71355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.